Sales: Een teamprestatie. Wat is de ideale opstelling?

Zet de juiste mensen op de juiste plek.

Overpeinzende: Lionel Messi Of Christiano Ronaldo moet je niet op de linksback-positie zetten. Wat ze goed kunnen is immers aanvallen en doelpunten maken. Nietwaar?

Als er géén goede voorzetten komen, of de aansluiting met het middenveld is slecht, dan zullen zij minder renderen. Ze zullen dan de ballen moeten ophalen van het middenveld…. Niet hun ding, want ze renderen het beste met een “splijtende pass”. Verdedigen is al vaak helemaal niet hun ding.

Denk ik rollen, niet in functies.

Overpeinzende: Welke posities/ rollen onderscheid je in jouw sales(team?). Hoe is jouw opstelling?

1. Verdediging: De relatiebeheerder, uitbouwen bestaande contacten.
2. Middenveld: Het pro-actief genereren/ kwalificeren van leads (splijtende pass of voorzet voorbereiden). De business developer.
3. Aanval: Iemand die “de bal inkopt”. De closer.

Ja maar… wij zijn een kleine organisatie.

Misschien zeg je nu: Wij zijn een kleine organisatie, daar hebben wij de mensen niet voor….. maar het is wel iets om over na te denken.

Overpeinzende:

Is het het realistisch om 1 iemand in Sales zowel verdediger, middenvelder als aanvaller te laten zijn?

Sales as a service
since 2018

Sales: Het belangrijkste bedrijfsproces van iedere organisatie.

Sales wordt vaak louter operationeel ingestoken, terwijl er op procesmatig en strategisch niveau de grootste winst te boeken valt.

Slim ondernemen = Anders denken.

Sales As A Service: Waarom niet vandaag?