FAQ - Sales As A Service

Vragen die jij jezelf stelt
Terechte vragen

HET SALES PARTNERSCHAP WAT IS DE WAARDE VOOR MIJN BEDRIJF? Sales As A Service is een totaalconcept en géén puntoplossing zoals leadgeneratie of salesproces optimalisatie.

Sales As A Service

Wat is de waarde voor mijn bedrijf?

De "One Stop Shop" formule is uniek.

Strategisch: Je beschikt over een onafhankelijk sparringpartner die strategisch met je mee kan denken door jarenlange ervaring in jouw markt.

Tactisch: Sales wordt ingericht als bedrijfsproces (CRM). Je leeft veel minder "in de waan van de dag".

Operationeel: Je verzekert jezelf van uitstekende leadgeneratie en kwalificatie.

Alles wordt gedaan op een tempo die bij jouw organisatie past. Samen bepalen we we het accent.

Hoe zit het met de binding met mijn organisatie?

De binding is gelegen in de visie die we delen. Dit vormt de basis.

Het commitment: De transitie realiseren van een reactieve naar een proactieve salesorganisatie. Als lid van het team.

Er is sprake van een gelijkwaardige relatie (ondernemer-ondernemer). Dat heeft als voordeel dat we altijd open en eerlijk gedachten met elkaar kunnen delen.

Het jaarlijkse bedrijfsuitje? Sales As A Service is altijd van de partij!

Wat zijn de voordelen voor mijn bedrijf?

Met Sales As A service bespaar je circa 50% op de investing in senior Sales.

De “Status Quo”, lees niks doen door zorgaanbieders, is eerder regel dan uitzondering. Slechts 3% van de markt is veranderingsbereid!

Dat maakt een Sales partnerschap een uiterst verantwoorde keuze.

Door continue telefonische leadgeneratie/ kwalificatie ben je altijd op de hoogte van kansen in de markt.

Hoe kan ik "winnen" met een sales partnerschap?

Of je wint of verliest heeft altijd te maken met de markt en de omstandigheden en jouw huidige positie in de de markt. Ook met de kwaliteit van jouw team.

Door een Sales partnerschap kán je toch ondernemen met senior expertise om het verschil te maken wat met junior/ medior expertise vaak lastiger is.

Meer dan 15 jaar ervaring in de markt betekent gebruik maken van een groot netwerk.

Wat betekent het voor mijn mensen?

Voor jouw mensen verandert er niets. Ze krijgen er gewoon een collega bij die volledig onderdeel is van het team.

Geen wijsneus die komt vertellen "hoe de wereld werkt" en dat alles ineens anders anders moet.

Zaken verbeteren doen we samen, als team!

Wat betekent het voor mijn klanten?

Helemaal niks. Er wordt altijd gecommuniceerd uit de naam van jouw organisatie.

Hoe borg ik de connectie met mijn klanten?

Alle communicatie geschiedt vanuit de naam van jouw organisatie.

Verzamelde informatie wordt vastgelegd in het CRM. Als klant ben je hier eigenaar van.

Bij een belangrijke presentatie/ afspraak is in het veld wordt iemand van intern aangehaakt (productspecialist/ directie).

HET SALES PARTNERSCHAP WAT IS DE WAARDE VOOR MIJN BEDRIJF? Sales As A Service is een totaalconcept en géén puntoplossing zoals leadgeneratie of salesproces optimalisatie.

INVESTERING

Is samenwerking op basis van "No Cure no pay" mogelijk?

Nee. Wederzijds commitment is de basis van de samenwerking. “No cure no pay” betekent feitelijk dat je geen inspanningsverplichting met elkaar aangaat om er een succes van te maken.

N.B. Het resultaat (omzet) staat op voorhand nooit vast – zeker niet in complexe sales, de verrichte activiteiten wel.

HET SALES PARTNERSCHAP WAT IS DE WAARDE VOOR MIJN BEDRIJF? Sales As A Service is een totaalconcept en géén puntoplossing zoals leadgeneratie of salesproces optimalisatie.

OVERIGE VRAGEN

Is er sprake van exclusiviteit? En hoe zit het met jouw bereikbaarheid voor mijn organisatie en klanten?

Exclusiviteit: Ja. Opdrachtgevers zijn nooit elkaars directe concurrent in de markt.

Bereikbaarheid: Er geldt een bereikbaarheid van 40 uur per week.

Welke activiteiten omvat de dienstverlening?

https://feitebakkersales.nl/diensten/

Activiteiten die buiten de dienstverlening vallen zijn:
– Deelname aan congressen, beurzen en evenementen;
– Marketingactiviteiten, het schrijven van whitepapers etc,etc.
– Het beantwoorden van RFI/ RFP’s;
– Het schrijven van complexe offertes (wél: het leveren van de inhoud);
– Het verzorgen van demo’s voor grote groepen personen (wél: web demonstraties of fysieke afspraken met een klein aantal personen)

Ik wil dat er afspraken worden gemaakt bij klanten, kan dat?

Ja dit is mogelijk. Let wel: afspraken worden alleen gemaakt als dit waarde toevoegt in het besluitvormingsproces van de klant. Het “scoren van afspraken” is niet een doel op zich. Sales As A Service is nadrukkelijk geen “leverancier van afspraken”.

Sales as a service
since 2018

Sales: Het belangrijkste bedrijfsproces van iedere organisatie.

De focus is vaak operationeel, terwijl op tactisch en strategisch vlak de winst te boeken valt.

Slim ondernemen = Anders denken.