Rare jongens die Romeinen!
Rare jongens die romeinen is een uitspraak die menigeen kent. Deze uitspraak kan je ook kopiëren naar organisaties die commerciële groei willen realiseren. “Rare jongens die commerciële organisaties”.
Asterix (CEO)
Centraal in de reeks staat Asterix, een inwoner van dit dorp. Hij is klein van stuk, maar wel een van de slimste Galliërs. Samen met zijn vriend Obelix maakt hij vaak reizen door het Romeinse rijk (is hij actief in Sales) voor uiteenlopende doeleinden (om extra omzet/marge te realiseren).
Obelix (Sales As A Service)
Obelix is zoals iedere Fransman een gastronoom, een fijnproever. Hij is gek op gebraden everzwijn (lees omzet).
Obelix beschikt over bovennatuurlijke kracht doordat hij als kleine jongen is gevallen in de ketel met toverdrank die de Galliërs onoverwinnelijk maakt.
Hierbij heeft hij zoveel groene toverdrank binnen gekregen (inzichten opgedaan) dat de drank bij hem nooit meer uitgewerkt raakt.
Op de afbeelding zie je dat dat hij de toverdrank (sales inzichten) ook graag deelt met Asterix (potentiele opdrachtgevers).
De toverdrank van Panoramix
Wat zit er eigenlijk in de groene toverdrank die Sales As A Service heet?
- Het inzicht dat je Sales beter kunt inrichten als bedrijfsproces, zodat je het kunt managen en bijsturen.
- Dat 40 uur per week Sales niet nodig is om omzetgroei te realiseren. 12-16 uur per week volstaat.
- Dat kwalitatief hoogwaardige leadgeneratie/ kwalificatie zorgt dat je als team aan de juiste kansen werkt.