Een eilandjescultuur is “killing” voor een Sales organisatie

Sales CRM

Een eilandjescultuur

Een eilandjescultuur is killing voor een sales organisatie. Langs elkaar heenwerken is eerder regel dan uitzondering binnen organisaties.

Niet weten van elkaar waar je mee bezig bent

Sales moet vaker op kantoor zijn wordt er dan geroepen door organisaties. Dan horen ze wat er speelt binnen de organisatie en bij klanten is de gedachte.

Regelrechte onzin in mijn beleving.

Bij het koffiezetapparaat

Hier wordt vaak klantinformatie uitgewisseld, véélal met mensen met wie je het beste contact hebt, lang niet met iedereen. Zo werkt het in de praktijk gewoon.

Het verhaal wordt meerdere keren verteld aan verschillende personen. Inefficiënt en ineffectief, toch?

Registreer en rapporteer structureel als team

Wat een véél betere oplossing is om als team te registreren én rapporteren in een centraal CRM systeem waar alle teamleden in Sales toegang tot hebben. De informatie ligt dan tenminste vast en is inzichtelijk voor iedereen.

Sales overleg

Door deze manier van werken kun je het operationele salesoverleg van de maandagmorgen nagenoeg schrappen is mijn ervaring. Bovendien kan je je meer focussen op tactisch en strategische overleg.

Sales as a service
since 2018

Sales: Het belangrijkste bedrijfsproces van iedere organisatie.

Sales wordt vaak louter operationeel ingestoken, terwijl er op procesmatig en strategisch niveau de grootste winst te boeken valt.

Slim ondernemen = Anders denken.

Sales As A Service: Waarom niet vandaag?