Een aankoopproces zonder vertrek- en eindpunt

Een aankoopproces zonder vertrek- en eindpunt

We hebben allemaal wel eens gevlogen

Wat ik zelf altijd het leukste heb gevonden heb aan vliegen is de navigatie binnen vliegtuigen. Je stapt in op Schiphol, weet waar je bent en je weet waar je naar toe gaat.

De vluchten die ik het leukst vond is waar ze een display in de stoel hebben. Je ziet waar je opstijgt en waar je naar toe gaat. en waar je op dit moment zit.

Het begin- én eindpunt zijn helder

Als je gaat vliegen zijn het begin én eindpunt altijd helder als reiziger.

Ik had besloten niet in Nederland te willen blijven.

Ik had al definitief besloten dat ik klaar was met het slechte weer in Nederland. Ik had een duidelijke contrast met het weer op mijn vakantiebestemming.

Waar ik als reiziger altijd blij van werd? Dat er door de cockpit werd geschald “We bevinden ons in Amsterdam. Het weer is regenachtig, het is koud 13 graden, harde wind”.

Op uw bestemming is het zonnig, een temperatuur van 30 graden, geheel onbewolkt. Uw vlucht duurt 2 uur en 30 minuten, vandaag hebben we de wind mee en zullen in 2 uur en 15 minuten arriveren.

We verwachting turbulentie op moment X omdat de lucht instabiel is.

Een Boeing 737 of 747?

Als reiziger ben ik hier nooit mee bezig geweest. Alle vliegtuigen vliegen immers. En als ik hier al geïnteresseerd was, dan bekeek in de technische specs van het vliegtuig NADAT ik besloten had om op reis te gaan.

Aankoopprocessen in Zorg& ICT

Het grootste deel van de aankoopprocessen in Zorg en ICT is als vliegen in de lucht zonder helder vertrek – en eindpunt.

We besteden massaal aandacht aan het vliegtuig (oplossingen), waarbij er nauwelijks aandacht is voor de reis die de klant wil afleggen.

We zijn te druk op het niveau van het vliegtuig en haar specs.

Van de Cloud naar On-premise?

Ik ben van mening dat het klanten helpt als zij een helder vertrekpunt én eindpunt hebben.

Zo blijf je als klant én leverancier niet in de lucht vliegen.

Sales as a service
since 2018

Sales: Het belangrijkste bedrijfsproces van iedere organisatie.

De focus is vaak operationeel, terwijl op tactisch en strategisch vlak de winst te boeken valt.

Slim ondernemen = Anders denken.